Translate

sobota, 21 listopada 2015

"Powrót do przyszłości" przeszłością...

Witajcie :)

Dziś notka o filmie, który baaaardzo lubię i z którym związana jest pewna data i święto, które fani filmu obchodzili miesiąc temu. Jeśli lubicie produkcje o podróżach w czasie, to na pewno wiecie o jakim filmie będzie mowa a jeśli nie... to zapraszam do przeczytania wpisu i krótkiego "back in time" :)



Dokładnie miesiąc temu, czyli 21 października 2015 r. fani trylogii "Powrót do przyszłości"  (ang. "Back to the future") obchodzili DZIEŃ PRZYSZŁOŚCI. Dlaczego ta data jest (a w zasadzie była) aż tak ważna? Dla tych, co nie oglądali filmu już śpieszę z wyjaśnieniem. Otóż w drugiej części trylogii główny bohater, Marty McFly (grany przez Michaela J. Fox'a), przenosi się wraz ze swoim przyjacielem, Doktorem Emmettem Brownem (Christopher Lloyd) do przyszłości, a dokładnie do dnia 21 października 2015 r. A więc miesiąc temu było to dzień, do którego zawitali nasi ulubieni bohaterowie z filmu. Z okazji tego dnia odbył się Zlot Fanów BTTF w Kutnie. Niestety los nie pozwolił mi być na tym wydarzeniu, ale fani bawili się naprawdę świetnie. W programie była oczywiście inscenizacja najbardziej charakterystycznych scen z drugiej części dotycząca przybycia postaci do przyszłości. Można było też zrobić sobie zdjęcie z sobowtórami bohaterów oraz zasiąść za kierownicą DeLorean'a DMC, czyli filmowego wehikułu czasu (który fan by tego nie chciał?). Na koniec wydarzenia było wspólne oglądanie filmu na dużym ekranie.

źródło: https://www.facebook.com/PowrotDoPrzyszlosciPolska


Innym wcześniejszym wydarzeniem związanym z filmem oraz aspektami dotyczącymi wszelako pojętej fantastyki, były Bialskie Dni Fantastyki. Tam również pojawiło się kilka słów o naszej ulubionej produkcji oraz wystąpienia fanów z prelekcją.

Relacje z obu przedsięwzięć jak i inne filmiki z ciekawostkami na temat "Back to the Future" znajdziecie na stronie dla fanów filmu na facebooku oraz na kanale YouTube BTTFPolska.


A jak wyglądały moje obchody "Dnia Przyszłości"? Cóż, może nie było tak ambitnie jak na zlocie, ale wspólne oglądanie wszystkich trzech części wraz ze współlokatorką mogę uznać za "świętowanie" :)



Na początku wpisu wspomniałam, że "Back to the Future" to film, który lubię, więc wypadałoby też powiedzieć dlaczego jest on jednym z moich ulubionych. Powodów jest naprawdę dużo, ciężko byłoby je wszystkie wymienić. Na pewno film ten stał się kultowy dla wielu osób, w tym dla mnie. W moim przypadku zainteresowanie filmem zaczęło się w podstawówce, kiedy to oglądałam go na małym ekranie. Zazwyczaj było to w okresie Bożonarodzeniowym, kiedy w TV leciał także "Kevin sam w domu". Później stacje telewizyjne zaczęły emitować trylogię w pierwszych miesiącach roku szkolnego (październik). I tak oto zawsze siadałam przed ekran i oglądałam przygody bohaterów, marząc o Deskolotce, posiadaniu na własność samochodu marki DeLorean. Po pewnym czasie teksty z filmu znałam na pamięć, ale mimo to film mi się nie znudził i do tej pory chętnie do niego wracam. W produkcji podobała mi się wizja przyszłości wykreowana przez filmowców, możliwość porównania jej z biegiem czasu i ile z niej udało się "zrealizować" w rzeczywistości. Również efekty specjalne zrealizowane w tamtych czasach (1985 r.) nadawały charakter filmowi i były jak dla mnie dobrze zrealizowane (w porównaniu do dzisiejszych metod komputerowych...). Do tego wszystkiego aktorzy, którzy wpisali się doskonale w role postaci odgrywanych w filmie i już zawsze będą kojarzone z tymi bohaterami. I to, że produkcja pozostała trylogią i nie będzie (póki co) żadnych kontynuacji i remake'ów (i dobrze!).

Kadr z filmu "Powrót do przyszłości"


No, to tyle moich wywodów. Na koniec nieco humorystyczna piosenka i teledysk na temat filmowych wynalazków oraz przyszłości, tej filmowej i tej obecnej :)



2 komentarze:

  1. Madziu, mam nadzieję, że się ucieszysz. Nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award. Więcej informacji u mnie http://ameliastrips.blogspot.com. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo dziękuję bardzo :) Nie spodziewałam się tego, to miłe. Również pozdrawiam!

      Usuń