Translate

poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Brzózka gotuje: Grecka zupa z soczewicy

Witajcie. Dzisiaj pierwszy wpis kulinarny, a w nim prosto z Grecji rozgrzewająca zupa z soczewicy. Jesteście ciekawi jak smakuje? Zapraszam do zapoznania z przepisem. Każdy przepis zamieszczany na stronie postaram się opatrzyć zdjęciem i krótkim komentarzem.


Przepis znalazłam w jednej z gazet i postanowiłam wypróbować. Również moje współlokatorki w czasie wakacyjnej podróży ugotowały wspomnianą potrawę, co dodatkowo zachęciło mnie do wypróbowania jej w domowy zaciszu po powrocie.


PORCJA: dla 4 osób
CZAS PRZYGOTOWANIA: 60 min

SKŁADNIKI:
  • 225 g zielonej soczewicy
  • 60 ml oliwy z oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 1 marchew
  • 1 litr wody
  • 1 szczypta oregano
  • 1 szczypta rozmarynu
  • 2 liście laurowe
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • sól, pieprz

Soczewicę zalej wodą na wysokości 2,5 cm (tak, aby tylko przykrywała soczewicę). Postaw na średnim ogniu i doprowadź do wrzenia. Gotuj 10 minut i odsącz. Na rozgrzaną oliwę z oliwek wrzuć rozgnieciony czosnek, posiekaną cebulą i pokrojoną marchew. Smaż mieszając, aż cebula się zeszkli. Dodaj soczewicę, 1 litr wody, oregano, rozmaryn i liście laurowe. Zagotuj, zmniejsz ogień, przykryj i duś 10 min. Dodaj koncentrat pomidorowy, dopraw solą i pieprzem. Przykryj i gotuj na wolnym ogniu, aż soczewica zmięknie (ok. 30-40 min.), co jakiś czas mieszając. Jesli zupa stanie się zbyt gęsta, dolej wody. 



Zupa okazała się mieć lekko słodkawy smak. Nie wiem z czego to wynika, może z rodzaju marchewki albo cebuli jakiej dodałam. Dlatego jeśli wolicie bardziej doprawioną potrawę, proponuję użyć sporej ilości soli i pieprzu (ja chyba po prostu dałam za mało, po doprawieniu zupa okazała się lepsza). Osobiście polecam jeść zupę z kromką chleba z masłem. Danie jest sycące i smaczne.


To by było na tyle, mam nadzieję, że przepis się wam spodoba, bo jest naprawdę łatwy i tani w przygotowaniu. A w następnej notce z tej serii: Smaki hiszpańskie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz