Translate

piątek, 31 lipca 2015

Podróżnicze marzenia (do spełnienia!)


Cześć!
Jak to bywa z blogami nadszedł czas: "dawno tu nic nie pisałam". Studia, nauka, egzamin licencjacki... Ale teraz mam już 1/3 wakacji za sobą i sporo czasu, więc wracam do pisana! Dzisiejszy wpis będzie poświęcony podróżowaniu a w zasadzie jednemu z moich marzeń odnośnie zwiedzania świata. Otóż jak na prawdziwego geografa przystało podróże nie są mi obce (dziś wyjeżdżam nad morze - ale o tym innym razem). Chciałabym wam przedstawić moje marzenie jakim jest zwiedzenie wszystkich europejskich stolic. Na jakim jestem etapie realizacji tego celu? Poniżej przedstawiam listę stolic Europy. Tych zwiedzonych i tych "do odwiedzenia". Mam nadzieję, że uda mi się kiedyś pojechać w te wszystkie miejsca.

W kolejnej notce o wakacyjnych podróżach jakie czekają mnie w najbliższym czasie (ale to po powrocie).
Do zobaczenia! Wypoczywajcie :)


Lista stolic wygląda następująco:
Tirana (Albania)
Andora (Andora)
Wiedeń (Austria)  Zwiedzony. Nawet 2 razy, latem i zimą (polecam ogromne lodowisko przed wiedeńskim ratuszem).
Bruksela (Belgia)  Odwiedzone (wycieczka w ramach wymiany międzynarodowej w liceum).
Mińsk (Białoruś)
Sarajewo (Bośnia i Hercegowina)
Sofia (Bułgaria)
Zagrzeb (Chorwacja)
Nikozja (Cypr)
Podgorica (Czarnogóra)
Praga (Czechy)  Wycieczka jednodniowa latem - plusy posiadania rodziny mieszkającej blisko granicy :) Pomimo ogromnego upału, miasto bardzo mi się podobało.
Kopenhaga (Dania)
Tallin (Estonia)
Helsinki (Finlandia)
Paryż (Francja)  Do trzech razy sztuka. Tym razem stolica Francji w ramach wakacyjnej wycieczki (2 poprzednie były w ramach wymiany). Mam nadzieję, że tym razem wjadę na ostatni poziom Wieży Eiffla - trzymajcie kciuki (trzeba pokonywać swoje słabości - w moim przypadku lęk wysokości).
Ateny (Grecja)
Tibilisi (Gruzja)
Madryt (Hiszpania) Eurotrip 2015, czyli zorganizowany wyjazd wakacyjny
Amsterdam (Holandia) Jak wyżej - Eurotrip 2015
Dublin (Irlandia) - lot zarezerwowany na początek października, z koleżanką :) Tak! Can't wait :P
Rejkiawik (Islandia) - gdzieś tam w planach ze znajomymi z roku mi się przewija. W końcu kierunek studiów zobowiązuje... ;)
Vaduz (Liechtenstein)
Wilno (Litwa)  Jedna ze stolic, która mi najbardziej przypadła do gustu. Naprawdę polecam.
Luksemburg (Luksemburg)
Ryga (Łotwa) Europejskie Spotkanie Młodych 2016/2017 - już 5 tego typu wyjazd.
Skopje (Macedonia)
Valetta (Malta)
Kiszyniów (Mołdawia)
Monako (Monako)
Berlin (Niemcy)  Wycieczka jednodniowa w gimnazjum. Przed świętami na Targi Bożonarodzeniowe, kiedy to jeszcze w Polsce (we Wrocławiu) nie były takie popularne.
Oslo (Norwegia) - w samej Norwegii była, ale do stolicy nie dotarłam. Może kiedyś mi się uda.
Warszawa (Polska)  Przyszedł i czas na naszą stolicę. Bo jak to zwiedzić stolice innych europejskich krajów a nie być w stolicy swojego państwa? I tak udałam się na wycieczkę (3 dniową) z koleżanką ze studiów. I będę szczera - nie podoba mi się to miasto. Wybaczcie, sto razy bardziej wolę inne polskie miasta.
Lizbona (Portugalia) Eurotrip 2015
Moskwa (Rosja)
Bukareszt (Rumunia)
San Marino (San Marino)
Belgrad (Serbia)
Bratysława (Słowacja)
Lublana (Słowenia)
Berno (Szwajcaria)
Sztokholm (Szwecja)  - byłam tam w wieku 5 lat i planuje pojechać ponownie, bo nic nie pamiętam :(
Kijów (Ukraina)
Watykan (Watykan)  Odwiedzony podczas Europejskiego Spotkania Młodych w Rzymie w 2013 roku
Budapeszt (Węgry)  Kolejna z moich ulubionych stolic. 3-dniowa wycieczka z bogatym programem kulturalnym i kulinarnym Węgier.
Londyn (Anglia)  Wycieczka szkolna w gimnazjum
Rzym (Włochy)  Europejskie Spotkanie Młodych, 2013 r.


STOLICE W LICZBACH:
- odwiedzone: 16
- do odwiedzenia: 29

2 komentarze:

  1. Całkiem sporo Ci wyszło tych podróży. Niezły start pilocki;-)
    Fajny blog, będę zaglądać. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń