Translate

piątek, 30 stycznia 2015

Postcrossing

Cześć.

Dziś wpis o ciekawym projekcie związanym z pocztą. Właśnie zapisałam się na stronę (link w obrazku), gdzie znajduje się ludzi zainteresowanych wymianą pocztówek. Pomysł wydaje się ciekawy, zwłaszcza dla mnie, ponieważ uwielbiam zbierać pocztówki z różnych zakątków świata.

Źródło obrazka: Google

Do wzięcia udziału w projekcie zainspirował mnie post koleżanki na facebooku, a właściwie komentarz pod nim. Nie wiedziałam, że istnieje strona skupiająca ludzi z całego świata, którzy przesyłają sobie wzajemnie pocztówki. Każda taka wysłana pocztówka ma swój unikalny kod (oznaczenie kraju) dzięki czemu może ona zostać zarejestrowana na stronie. Każdy uczestnik zakłada swój profil, na którym (na podstawie kodu) zostają umieszczone wszystkie kartki, które wyśle albo otrzyma. Dzięki temu powstaje ciekawa baza zawierająca mapy, statystyki i informacje o krajach, z których pochodzi poczta. Pocztówkę nadaje się kiedy się chce i kiedy ma się czas. I otrzymuje się kartkę w zamian, od innej osoby (na zasadzie "niespodzianki") lub osoby do której się wysłało kartkę, jeśli chce się utrzymać bezpośredni kontakt z nadawcą (trzeba zaznaczyć odpowiednią opcję). Można wysłać dowolną pocztówkę (chyba, że odbiorca określi, jaki typ pocztówki chce), z dowolną treścią i dowolną ich ilość w przeciągu danego okresu.

Tak więc zapisałam się do bazy POSTCROSSINGowiczów i moja pierwsza kartka zostanie wysłana do Niemiec. Osoba, do której wysyłam pocztówkę wydaje się sympatyczna, pomimo iż ma 2 razy więcej lat niż ja (wszelkie informacje, do kogo dotrze kartka znajdują się na jej profilu). Osoba ta jednak nie wie, od kogo dostanie pocztę (element niespodzianki). Dowie się w momencie zarejestrowania kartki (na podstawie kodu) w systemie. Wtedy może poczytać o nadawcy więcej informacji (jeśli nie napiszesz nic o sobie na pocztówce).

Uważam, że jest to bardzo ciekawa forma poznania ludzi, świata, innych kultur i wykazania się trochę pomysłowością (bo trzeba wymyślić, co chcesz napisać na pocztówce - oczywiście nie ma takiego wymogu, ale wypada napisać cokolwiek).

A Wy co sądzicie o takiej wymianie informacji na temat swojej osoby, zainteresowań, itp.? Ja jestem bardzo zadowolona z możliwości udziału w czymś takim, bo od zawsze lubiłam kolekcjonować pocztówki z różnych miejsc. Przy okazji ma się szansę poznać kogoś innego, kto pochodzi z drugiego końca świata.

3 komentarze:

  1. Pierwszy raz o tym słyszę, uważam, że to świetny pomysł. Też się zapisze:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna zabawa tylko dane osobowe należy ujawnić a to dziś troche ryzykowne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dane (nazwisko, adres) nie są widoczne publicznie, są ujawniane tylko w momencie, kiedy użytkownik kliknie opcję, że chce wysłać pocztówkę. Komputer łączy go z profilem innego użytkownika (losowo) i po wygenerowaniu takiego połączenia na adres mailowy nadawcy zostają przesłane dane osoby, do której ma powędrować pocztówka.

      Usuń